L'Inskape és un programa de creació i edició d'imatges vectorials (recordeu el que vam parlar a l'apartat (
Edició d'imatges: introducció), a diferència del GIMP que és un programa d'edició d'imatges de mapes de bits.
- El primer que heu de fer per utilitzar l'Inskape és instal·lar-lo al vostre ordinador. Com el GIMP, l'Inskape el podeu descarregar gratuïtament d'Internet (per fer-ho necessitareu l'ajuda de la professora per a que us descongeli l'ordinador). Aneu a la pàgina web de l'XTEC i seguint el següent camí: Atenció a l'usuari/ària / Eines de suport / Editors gràfics i ja podeu clicar l'enllaç que condueix a la pàgina web d'on descarregareu el fitxer d'instal·lació del programa. Un cop realitzada la descarrega ja podeu instal·lar el programa.
- Ara organitzeu una mica tota la feina que porteu feta fins ara: creeu dues (GIMP i Inskape) carpetes dins la carpeta del 1r trimestre. En la carpeta GIMP poseu tots els fitxers que heu fet fins ara i tota la feina que feu amb el programa Inskape la desareu a la carpeta amb el seu nom.
- Activitat 1: feu les pràctiques 4, 5 i 6 del següent enllaç, al final heu de guardar a la vostra carpeta el vostre dibuix abstracte amb el nom: abstracte_nom_cognom.svg. Els grups de dos podeu penjar dos dibuixos amb el nom de cadascú.
- Activitat 2: feu les pràctiques 1, 2, 3 i 4 d'aquest enllaç i després heu de crear una imatge amb el nom de l'institut POETA MARAGALL que pugui servir com a logotip o títol d'una pàgina web. El fitxer l'heu de desar amb el nom poetamaragall.svg.
- Activitat 3: l'Inskape també permet treballar amb capes (vosaltres ja en sabeu molt!). Llegiu les pràctiques 6 i 7 dels següent enllaç i després feu la pràctica 8. El fitxer final s'ha de dir diferencies.svg.
- Activitat 4: llegiu el contingut de la pràctica 5 del següent enllaç. Després deseu el fitxer diferències.svg en format pdf i exporteu el fitxer poetamaragall.svg a mapa de bits i deseu-lo en format gif.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada